Nära dig

Bovärdarna. De är Byggebos ansikte utåt. Deras viktigaste uppgift är att hyresgästerna trivs med sitt boende. Först och främst handlar det om att avhjälpa fel och brister, helst innan de har inträffat. Genom att ha en dialog med de boende kan bovärden minimera många problem. 

Anmäl direkt

När det uppstår ett fel i en lägenhet ska hyresgästen anmäla felet till sin bovärd  via "Mina Sidor" i appen eller på www.byggebo.se. Vissa enklare fel kan bovärden avhjälpa själv. Vanligast är dock att bovärden lägger in felanmälan i datasystemet och att sedan rätt reparatör får anmälan i sin hand. 

Nära dig

Bovärdarnas viktigaste uppgift är att se till att du trivs i ditt boende. De är dagligen ute bland fastigheterna och för en dialog med hyresgästerna. Genom att ha en aktiv dialog med din bovärd kan ni tillsammans minimera många problem och skapa det Bästa Boendet för dig. 

Bovärdarna medverkar såväl vid in- som utflyttningar. Som ny hyresgäst får du veta vem som är just din bovärd - dessutom finns det i varje trappuppgång bild och kontaktuppgifter till ”din” bovärd.