Bredband/Bredbandstelefoni

Med Telia bredbandstelefoni behåller Du samma telefonnummer och telefonerar som tidigare. Det enda som behövs är en adapter som Du får med beställningen. Du ringer precis som med vanlig telefoni – fast billigare. Har Du vänner som också skaffar bredbandstelefoni  ringer ni helt utan samtalsavgifter till varandra. För samtal till övriga hemtelefoner, mobilnummer och utlandet gäller de vanliga prislistorna för fast telefoni.

För aktuell månadskostnad hänvisas till Telia bredbandstelefoni, se nedan.

För beställning av Telia Bredbandstelefoni 020-755 766

Som boende hos Byggebo kan Du ta del av Internettjänster. Lösningen heter Telia Bredband FiberLan – ett supersnabbt bredband som redan finns i ditt nätverksuttag. Bredbandet har samma höga hastighet till och från Internet – välj mellan upp till 0,25, 10, 100/10 och 100 Mbit/s i båda riktningarna. Du är snabbt igång och du slipper modem.

Allt det här ingår
  • Bandbredd upp till 0,25, 10, 100/10 eller 100 Mbit/s (beroende på vilken hastighet du väljer)
  • 5 e-postadresser och 5 e-brevlådor ´s 20 20MB
  • 5 personliga hemsidor á 10 MB
  • Fri support
  • Antivirus och brandvägg
  • Säker lagring (500 MB lagringsutrymme för 250-500 digitalfoton)
  • Automatisk installationshjälp och supportassistent
  • Självadministration via Mina Sidor
  • Extra uppringd anslutning
  • Dynamisk IP-adress. Fast IP-adress finns att beställa som tillval.

Hastigheten är beroende av belastningen på Internet och Din dators prestanda. Telia Bredband FiberLan är baserat på Lan-teknik.

För att erhålla prisuppgifter, kontakta Telia.

För att kunna ansluta din dator till Internet förutsätts följande samt att Du har ett nätverkskort installerat i datorn.

Felsökning
  1. Kolla att Din egen dator fungerar korrekt. Rätt webbläsare. Att eventuell brandvägg inte hindrar Din uppkoppling. Att alla sladdar mellan din dator och uttag sitter i och i rätt port. Att det inte är något virus i din dator som ”spökar” och gör det omöjligt att koppla upp sig mot bredbandsservern.
  2. Om ovan fungerar som det ska så är nästa steg att kolla så att Telias server fungerar som den ska. Detta kan man kontrollera genom att ringa deras support på telefon 020 – 222 100. Om de inte har driftavbrott, gör en felanmälan hos Telia. Det är deras uppgift att se till att driften fungerar och att våra kunder har tillgång till bredbandet.
  3. Om du har kontrollerat steg 1 och 2 utan att få det att fungera, så kontaktar Du Byggebo. Vi ansvarar för att sladdarna fungerar hela vägen till uttaget i lägenheten. Det är mycket ovanligt att det är fel på kablaget men det förekommer. Gör felanmälan till Din bovärd på telefon 888 88.